In de tachtiger jaren van de vorige eeuw ben ik jaren achtereen naar optredens van Rob de Nijs geweest. Samen met toenmalige collega’s van Vroom & Dreesman. Altijd zeer geslaagd en avondje mee brullen. Rob in die tijd rond de 40, zag er zeer opwindend uit in zijn te strakke broeken. Blijkbaar konden wij dit als twintigers wel waarderen net als honderden andere vrouwen want mannen zag je ampe r bij zijn optredens.
Ondertussen zijn we vele jaren verder, Rob is overleden, te strakke broeken zie je niet meer en de kaars voor het raam is ook gedoofd. Het enige wat is gebleven is mijn liefde voor muziek. Regelmatig komt er bij mij ook iets van Rob de Nijs voorbij. Vaak origineel van hem maar ook wel eens covers gezongen door anderen. De een kun je dan waarderen en de andere is niet om aan te horen en is pure verkrachting van zijn nummer.
Maar dat allemaal terzijde, want waarom kom ik hier op. Ik ben tijdje terug naar de voorstelling ‘Malle Babbe’ geweest, een terugblik op het leven van hem. De muziek en rijke carrière van Rob de Nijs komen tot leven in de gloednieuwe musical Malle Babbe. Het laatste project van Rob de Nijs, in samenwerking met Joop van den Ende. Op meeslepende wijze komen alle hoogte- en dieptepunten van zijn indrukwekkende artiestenbestaan en ontelbare affaires voorbij. Een avond vol herkenbaarheid, verrassingen én al zijn grote hits, waaronder ‘Het Werd Zomer’, ‘Zondag’ en natuurlijk ‘Malle Babbe’.
Heerlijke avond met allemaal bekende nummers, Bastiaan Ragas die een voortreffelijke Rob neerzet en cast met voor mij totaal onbekende spelers maar die het werkelijk schitterend brachten. Helaas geen opnames tijdens de voorstelling maar wel een oudere opname waarin Bastiaan Ragas het nummer Malle Babbe zingt en daarnaast eentje gezongen door Douwe Bob. En als laatste voor mij het mooiste nummer door de meester zelf. Foto is gemaakt door Pia.