Enige weken terug schreef ik hier over diefstal van postzegels op een brief wat ik had verzonden naar Zweden. Het blijft lastig om een klacht in te dienen bij PostNL, want ik kreeg eerste te maken met de coördinator van mijn bezorger. Daar behoorde mijn klacht niet thuis, dus werd opnieuw aangeboden bij de klachtenafdeling. Dan hoor je natuurlijk niets, dus toch maar weer gebeld. Weer een klacht ingediend en ja hoor ik werd teruggebeld door de juiste persoon. Het hele verhaal van de verdwenen Donald Duck postzegels verteld en ook aangegeven dat ik ik bewijs had van alles en hoe het is aangekomen in Zweden. Men was gelijk heel begripvol en vooral dat er een briefje op was geplakt met bewijs dat de frankering gecontroleerd was door PostNL was duidelijk dat mijn postzegels er inderdaad in Nederland zijn afgehaald. Ze kunnen uiteraard niet achterhalen wie dit gedaan heeft maar men kwam wel gelijk met een oplossing. Ik kreeg de totale portokosten vergoeding en excuses.
Ja en hier kan ik dus wel mee leven, de postzegels kunnen ze me niet meer leveren maar er is in elk geval iets met de klacht gedaan en er is meegedacht in een oplossing.
Dus afgelopen dagen weer vol goede moed een pakket verzonden naar Oekraïne, nu niet met mooie zegels maar met een lelijke sticker als betaalzegel. Best spannend want het is mijn eerste theezakjesruil met dit land sinds de oorlog tussen Rusland en Oekraïne. Enige tijd terug ook wat thee labels verzonden naar Rusland maar daar nog reactie op. Sommige landen blijft altijd spannend en kan soms wel maanden duren. Maar ook dat zegt soms niet alles, er zijn ook momenten dat het binnen no time binnen is, zoals afgelopen week een pakketje uit Polen. Op zondag afgehandeld en op woensdag was het reeds bij me (was trouwens wel DHL) daar kan de bezorging binnen ons land soms toch nog wel wat van leren.
Gerelateerde verhalen
4 december 2024